Malaysia | rakyatnya idiot | rajanya dungu

Malaysia.. lagi-lagi malaysia, negara tetangga yang selalu saja bikin ulah, negara yang berisi orang-orang dungu, idiot, tak punya tatakrama, apa lagi rasa malu.
Kabar terbaru.. malaysia klaim pulau jemur sebagai objek wisatanya, lokasi Pulau Jemur yang titik koordinat sebenarnya lebih dekat ke Bagansiapiapi, ibukota Kabupaten Rokanhilir, Riau.
Konsulat Malaysia di Pekanbaru, Zamani Ismail walaupun mengaku sudah mendengar isu tentang klaim situs pariwisata tersebut, namun mengatakan belum melihat artikel tentang klaim tersebut, sehingga tidak bersedia memberi komentar tentang isu tersebut.

pulau jemur sudah jelas pulau itu secara geografis terletak di wilayah negara indonesia,sepertinya negara tetangga malaysia harus lebih sering berlatih membaca peta dan belajar ilmu sejarah. tapi memang akan sedikit kesulitan apabila mereka memaksakan belajar membaca peta dan belajar sejarah.. karena mereka memang sudah memiliki sifat dungu,bodoh dan idiot.

hai orang-orang Malaysia cobalah untuk sedikit belajar dan memahami mana yang benar dan mana yang salah.. mana milik orang lain dan mana milik kalian.. janganlah kalian terlalu dungu seperti lembu.

hai raja malaysia..darimana asal-muasal hingga kau menjadi raja dan memiliki tahta padahal engkau bego,idiot,dungu..dan cara berpikir engkau seperti layaknya babi?

2 comments:

Anonymous said... / January 6, 2011 at 12:54 AM  

ahh bagus malaysia anjing........... tai,laknat

Anonymous said... / November 17, 2011 at 7:40 PM  

Perasaan cemburu mengatasi segala-galanya.. tidak dinafikan sememangnya kebanyakkan melayu asal-usulnya dari gagasan kepulauan indonesia. Begitu juga pendudukan asal masyarakat indonesia semestinya dari puak atau kaum terdahulu yang berhijrah, manusia tersebar meluas mengisi ruang-ruang.
Kebudayaan terbentuk daripada yang terdahulu dan diwarisi kepada yang terkemudian dan tersebar.
Tidak salahnya jika cucu-cicit di Malaysia mengunakan warisan itu sebagai kebudayanya dan mempromosinya. Kita tidak pernah menafikan asal-usul dan sering kali mengatakan asal-usul asal kami dari Indonesia tetapi tujuan mempromosi negara Malaysia secara logiknya mengapa perlu mengaitkan Indonesia?
Di mana-mana ada konflik, Singapura menuntut Pulau Batu Putih dan menang wahal pulau itu hanya beberapa meter dari pantai negeri johor.
Penduduk Malaysia kebanyakkan selesa dan kebanyakkan kami memang merasakan tidak perlu untuk bersusah payah kerana merasakan ianya boleh dilakukan orang tenaga yang lebih murah dan kebetulan orang indonesia yang mempunyai kebudayaan dan bahasa yang hampir sama mendapat kelebihan. Ramai lagi bangsa yang mencuba nasib dia malaysia seperti Bangladesh, Pakistan, Myanmar, Kemboja, Vietnam tetapi yg mempunyai kelebihan Indonesia dan Bangladesh yang rata-rata agak murah tenaga buruhnya dan kebanyakkan beragama islam.
Banyak lagi yang boleh ditulis tapi agak membuang masa untuk melayan hal remeh temeh ini semoga rakyat indonesia bertambah makmur dan berilmu.. insyallah kami di Malaysia tidak cuba untuk membalas kerana harus diakui kami memerlukan saudara kami di Indonesia dan berkongsi nikmat yang sementara ini.

Post a Comment